collection

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المواضيع الأخيرة

» لو عندك سبوع او عيد ميلاد و عايزله اغانى خش هنا
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالإثنين يونيو 04, 2012 8:46 am من طرف CINDERALLA

» الفرق بين لابتوب البنت و الولد
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالخميس مايو 27, 2010 8:01 am من طرف rina

» طاطي راسك طاطي طاطي .. انت ف وطن ديمقراطي
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالجمعة فبراير 27, 2009 11:00 pm من طرف مصطفى الفنان

» أكرهك
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 17, 2008 12:58 pm من طرف mora

» 16سبباً لتعرف أنك تحب ؟
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 17, 2008 12:45 pm من طرف mora

» لماذا تتلاعب بها ؟؟؟؟؟
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 17, 2008 12:37 pm من طرف mora

» **أجمل عيوب المرأة **
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 17, 2008 12:32 pm من طرف mora

» ماهي مفاتيح قلب المرأة ؟
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 17, 2008 12:26 pm من طرف mora

» نصائح للجمال بدون ماكياج
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 17, 2008 12:20 pm من طرف mora

» ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك,
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 17, 2008 6:27 am من طرف a7la7ob

» ورود حمراء على طاولة سوداء …
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 17, 2008 6:17 am من طرف a7la7ob

» حــصــريــــــا - مـــــيــرفـــــــا - كــــــل دقـقيقـــة
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالخميس ديسمبر 04, 2008 2:34 am من طرف Admin

» كشف الاوفلاين
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 03, 2008 4:01 pm من طرف Admin

» فيلم الاكشن والجريمة المُنتظر Max Payne 2008 جودة R5 ، وبحجم 250 ميجا
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء ديسمبر 03, 2008 2:43 pm من طرف Admin

» نكت 2009
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالخميس نوفمبر 27, 2008 4:33 am من طرف Admin

» تعذيب صاحب المنتدى
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 26, 2008 10:36 am من طرف Admin

» سامحني حبيبي
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالسبت نوفمبر 22, 2008 10:07 am من طرف Admin

» حصريا فيلم الجزيرة Near DVD بالحجم المضغوط RMVB 340Mوبروابط مباشرة على اكثر من سيرفر
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالجمعة نوفمبر 21, 2008 9:11 am من طرف Admin

» كل الكليبات الرسميه لملك الجيل تامر حسنى بجودة DvD
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالجمعة نوفمبر 21, 2008 7:59 am من طرف Admin

» كاسبر سكاي 2009 الاصدار النهائي بروابط مباشره
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالخميس نوفمبر 20, 2008 12:30 am من طرف Admin

» بعد اللى هتقروه ده كلام ايه اللى يتقال عنك يا ملك جيلنا تانى فعلا ولا نص كلمة......!!
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالخميس نوفمبر 20, 2008 12:00 am من طرف Admin

» تامر حسنى فى سطور, لمن لا يعرف نجم الجيل
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 11:50 pm من طرف Admin

» تامر حسنى فى سطور, لمن لا يعرف نجم الجيل
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 11:50 pm من طرف Admin

» Tamer Hosny - Porto Ghalab Concert 2008, Full Concert Master Quality
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 11:42 pm من طرف Admin

» صور يصعب التقاطها
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 1:40 pm من طرف Admin

» المراهق ووالديه .!
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 1:33 pm من طرف ms.N

» الأســـره و بنـــااء الحكـــمـــة
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 1:28 pm من طرف ms.N

» [ لماذا يفكر رجل الاربعين بـ الزواج ] .. ؟
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 1:24 pm من طرف ms.N

» العنف ضد الابناء x
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 1:17 pm من طرف ms.N

» كيف تتعاملين مع طفلك حين اصابته بنزيف للانف؟
ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Emptyالأربعاء نوفمبر 19, 2008 1:14 pm من طرف ms.N

ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك,

a7la7ob
    a7la7ob
    المشرفات
    المشرفات

ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك, Empty ايها الرجل وبناقص حياتي معااااك,

مُساهمة من طرف a7la7ob الأربعاء ديسمبر 17, 2008 6:27 am

اولا فترة الرسم (اللي قبل الخطوبة)

طبعا اغلب الرجاله بيمروا بالفترة دي
    اول مايلاقي البنت اللي تدخل دماغه يبدأ بقا الرسم على تقيل
    امال يعني الفريسة تقع ازاي

1- مش عارف ليه انا برتاح لما اتكلم معاكي (من الاخر كده بعرف اخد راحتي في الفشر )

2- انا بيعجبني تفكيرك (بس طبعا بعد الجواز ممنوع تفكري تاني )

3- تصدقي انا طلعت اعرف اخوكي مش هو ........ (سألت عنك واتطقست لحد ماعرفت تاريخ عيلتكم )

4- البنت اللي هارتبط بيها لازم تكون فاهماني (اصلي معقد ومش بسهولة حد يفهمني )

5- انا بدور على عروسة (ماما بتدورلي وقالتلي ادور وهي تعاين )

6- انا حكيتلهم عنك في البيت (اخدت رأي ماما فيكي وهاتعاين وتقولي )

7- مرتاحة في شغلك والا لا(من الاخر كده بتاخدي كام عشان اعمل حسابي )

8- معنديش مشكلة في اللي هارتبط بيها تكون بتشتغل (اهو تجيب مصاريفها برده .. اوعي تفكري تسيبي الشغل )

9- انتي اكتر بنت محترمة اتكلمت معاها (طبعا كل اللي اعرفهم ......ماعلينا )

10- انا عاوز اجي اخطبك (ماما شافتك وقالتلي اخطبك )داحنا يادوب في فترة ماقبل الخطوبة
    وماخفي كان اعظم

ثانيا : فترة الضحك على الدقون (الخطوبة )

اول يوم بقا يقعد يهزر ويضحك ماهو فرحان
    طبعا فرحان بالعروسة اللي ماما جابتهاله
    واهو فرصة يلاقي حد يستحمله لانه مامته معدتش طايقاه من عمايله
    وكل شوية تقوله امتى تتجوز عشان تيجي اللي تشيل همك عني
    ونيجي بقا لكلام ما بعد الخطوبة

1- ماتتصوريش انا سعيد اد ايه بالخطوبة دي ( زي الطفل اللي لقا لعبة ومسيره يزهق)

2- انا بحب الصراحة ومش بحب حركات المخطوبين (هعمل معاكي الحركات واعملي مصدقاها )

3- انا حبيتك من اول نظرة (كنت لابس نضارة ومخدتش بالي منك اصلا )

4- من اول ماشوفتك حسيت انك ليا (من اول ماعرفت عيلتك ومستواكم المادي وانا عرفت انك لقطة )

5- طول النهار في الشغل وانا بفكر فيكي (جيتي على بالي لحظة لما زمايلي سألوني اخبار الخطوبة ايه )

6- كنت بحاول اتصل بيكي طول اليوم بس الشبكة وحشة ( مكونتش فاضي ارنلك ... هي شغلانة )

7- دي ماما بتحبك أوي ( ونفسها تعمل فيكي حاجات .... تطلع عليكي اللي عملته فيها حماتها )

8- ماما بعتالك معايا السلام (اتخانقت معايا وانا جايلك عشان خايفة تأثري عليا وتاخديني منها )

9- اخبار الشغل ايه ( بطمن على الماهية مش اكتر )

10- امتى بقا نتجوز (واتحكم فيكي عشان ماما قرفت مني وعاوزاكي تشيلي همي عنها )

11- لما زميلتي ....... عرفت اني خطبت كانت هاتتجنن (قالت المركب اللي تودي .. اللي خدته القرعة تاخده ام الشعور )
    12- انا صحيح كنت اعرف بنات بس زي اخواتي (كلهم كنت مفهمهم اني هاخطبهم بس زحلقتهم )

13- انا مش شاطر في المجاملات (من الاخر انسي اني اجبلك أي هدية )

14- بلاش نخرج عشان باباكي مايتضايقش (الخروج هايخليني اعزمك وادفع .... خلينا في البيت عندك واهو ناكل ببلاش )
    15- احلى حاجة في حفلة خطوبتنا اننا عزمنا كل حبايبنا (ماهي الخطوبة على العروسة وانتوا اللي دفعتوا دم قلبكم )

ده غير الاسطوانات بتاعة الحب اللي مش بتخلص
    تقوليش يختي بالع راديو ...
    دي التلاجة بتفصل انما ده مابيفصلش ابدا

وخدي عندك بقا لو مقولتيش انك كلام حب – ولو حتى بالكدب – مش هايرتاح ولا يهناله بال
    وينغص عليكي عيشتك ويشتغل في اسطوانة انتي مش بتحبيني زي مابحبك

اما بقا لو كنتى بتقوليله انك بتحبيه
    دي بقا كارثة في حد ذاتها
    لانه اما هايعتبرك جريئة ومجربة ومتعودة على الكلام ده .. وتبدأ رحلة الشك
    يا اما هايفرح بشبابه (كميل عين امه يا ناس )ويتفرعن عليكي .. تقوليش بقا رشدي اباظة
    ويبدأ بقا مرحلة السك على الدماغ ماهو بقا ضامنك في ايديه

فترة التجهيزللفرح وترتيبات الجواز
    (نهايات الخطوبة)

في الفترة دي تلاقيه يقولك

1- كان نفسي نخرج لوحدنا يا حبيبتي(اهو لما نبقى اتنين المصاريف هاتكون اقل وبدل ما اجيب اربعه حاجة ساقعه يبقوا اتنين بس )

2- انا زهقت من ركوب التاكسيات دول بيتأمروا (انا عمري ما ركبت تاكسي الا معاكي .. وحشتني الشعبطة في الاوتوبيسات )

3- الاوضة اللي هناك احلى (ارخص طبعا )

4- ماما هاتخرج معانا عشان خايفة احسن باباكي يتضايق من خروجاتنا لوحدنا (ماما هاتيجي عشان تنقي العفش على ذوقها)

5- انا رأيي نوفر فلوس الفرح لحاجة تانية [color:c1b2="#FF0000"](انا مستخسر اعملك فرح اصلا )

6- ممكن بفلوس الفرح نقضي شهر عسل في شرم (اهم حاجة مانعملش فرح وبعدها ابقى اتصرف )

7- حبيبتي معلش مالقيتش اماكن فاضية في شرم عشان شهر العسل (لقيت كتير بس هو انا عبيط عشان اروح شرم معاكي ... اللي ماروحتوش لوحدي هاروحه معاكي عشان تكتمي على انفاسي هناك)
    8- مع الاسف يا حبيبتي هانروح اسبوع عسل في راس البر (كده اوفر كتير ..واسبوع كفايا اوي .. انتي طماعة ليه )

9- انا محرج اوي عشان باباكي صمم يجيب لنا الشقة (صعبت عليه باين عليه طيب.... ايوة كده وفر عليا تمنها ... امال يعني هاتجوز واجيب شقة كمان )

الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء مارس 19, 2024 1:16 am